Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Rady pro odstranění potíží při nefunkčnosti služby.

Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod Lukáš Honek » pon 27. kvě 2013 13:17:59

V tomto příspěvku se pokusíme shrnout potíže, které vyvstaly s dubnovým přechodem na zcela novou technologii naší ústředny a řešení konkrétních situací.

K výměně našeho stěžejního systému nás vedla především potřeba vyššího výkonu a kapacity ústředny a současně i rostoucí požadavky na moderní funkce související s VoIP voláním a jeho správou. Z platformy založené na systému Asterisk jsme přešli na robustní rakouskou platformu sip:wise, která vychází ze systému Kamailio.

Mrzí nás potíže, které u části klientů nastaly. I když šlo jen o zlomek našich zákazníků. Největší potíže způsobila neúplná kompatibilita velmi různorodých koncových zařízení s moderními standardy, které s novým systémem vstoupily na scénu. Jako příklad můžeme uvést některá starší zařízení ZyXEL, jež nepodporují striktní SIP routing. U jiných zařízení (lépe řečeno síťových prostředí) pak zase mohlo být třeba zkonfigurovat přístroj pro lepší spolupráci s ústřednou.

Při přechodu na nový systém tohoto ražení lze vždy očekávat určité procento chyb. A to i po masivním testování. Většinu potíží se snažíme řešit. O jaké chyby šlo a jaký je jejich stav v současnosti?

Odpojování koncových zařízení od ústředny – nešlo se dovolat
K některým zařízením neprošel různorodou síťovou infrastrukturou „udržovací signál“ a tudíž je ústředna považovala za odpojené. Bylo proto třeba nastavit oživovací „NAT keep alive“ na straně koncového zařízení. V současné době evidujeme již jen minimum zákazníků, kteří by měli tento problém. Pomoci si lze díky našemu online průvodci, nebo zařízení nastavíme za vás.

Nešlo volat v rámci spřátelených „peering“ sítí
Mezi sítí FAYN a spřátelenými VoIP sítěmi lze volat zdarma, což je populární. Po přesunu většiny klientů na novou ústřednu byl ještě nějakou dobu směřován tento typ provozu pouze na starou ústřednu. Bohužel nebylo možné zapojit do tohoto systému obě ústředny. Po přepojení nové ústředny k peering systému již byla většina klientů v rámci peeringu dostupná.

Volání mezi ústřednami
Na novém systému (doména sip4) je již drtivá většina uživatelů. Ve specifických případech však někteří mohli zůstat nebo byli vráceni na starý systém (doména sip5). Volat mezi těmito systémy nebylo možné. Nyní tuto funkcionalitu můžeme na požádání ke konkrétním číslům doplnit. Cílem nejbližšího měsíce však je, dostat všechny zákazníky na nový systém.

Chybné účtování hovorů s volnými minutami
V novém systému se bohužel vyskytuje chyba, která u zákazníků s tarifem s volnými minutami účtuje hovory, i když odepíše volné minuty. Na řešení se intenzivně pracuje a dojde samozřejmě i ke zpětné kompenzaci.

Za případné komplikace se vám ještě jednou omlouváme.
Uživatelský avatar
Lukáš Honek
 
Příspěvky: 65
Registrován: stř 24. dub 2013 15:41:08
Bydliště: FAYN Telecommunications

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod mirek.kriz » úte 28. kvě 2013 9:41:22

Dobrý den,
bohužel v seznamu častých problémů jsem nenašel ten svůj, který jsem už 3x psal na Vaší podporu a nedočkal jsem se žádné odpovědi.

Příchozí hovory, mi fungují bez problémů, ale já se nemohu nikam dovolat. Telefon na druhé straně vyzvání, ale po zvednutí sluchátka se hovor přeruší. Zkoušel jsem různé kombinace FAYN -> FAYN, FAYN -> pevná, FAYN->mobil ,ale se stejným výsledkem......

Děkuji za odpověď.
mirek.kriz
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 28. kvě 2013 9:34:12

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod Martin Kárný » úte 28. kvě 2013 12:32:37

mirek.kriz píše:Dobrý den,
bohužel v seznamu častých problémů jsem nenašel ten svůj, který jsem už 3x psal na Vaší podporu a nedočkal jsem se žádné odpovědi.

Příchozí hovory, mi fungují bez problémů, ale já se nemohu nikam dovolat. Telefon na druhé straně vyzvání, ale po zvednutí sluchátka se hovor přeruší. Zkoušel jsem různé kombinace FAYN -> FAYN, FAYN -> pevná, FAYN->mobil ,ale se stejným výsledkem......

Děkuji za odpověď.


Dobrý den,

na Váš dotaz již bylo odpovězeno.
Martin Kárný
 

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod zdeny77 » stř 29. kvě 2013 18:57:48

Dobrý den,
přidal bych ještě jeden problém, který jsem zaznamenal na mém účtu a který ve shrnutí není uveden (přesto doufám, že i na jeho odstranění se intezivně pracuje):

Chybné účtování hovorů - na pevnou linku mimo špičku
Pro tarif FAYN Cool, se mi od dubna 2013 až dosud, účtuje hovor na pevnou linku (O2) mimo špičku cenou 0,57 Kč/min, místo správných 0.29 Kč/min.
zdeny77
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 29. kvě 2013 18:42:04

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod myval » stř 29. kvě 2013 21:49:18

Nedalo mi to a musel jsem se konečně zaregistrovat. Je pěkné, jak neustále opakujete, že potíže má minimum zákazníků. Mám v rodině celkem 3 telefonní čísla, všechny 3 mají problém od 1.4. a NIKDO ho neřeší.

Z prvního čísla se nemůžu dovolat na druhé číslo, telefon vyzvání, protistrana zvedne hovor, ale telefon je hluchý. Druhé číslo má občas obsazeno. Při volání na naše třetí číslo je ve většině případů obsazeno, i když nikdo samozřejmě netelefonuje. Stejné je to i při volání z mobilu, číslo se jeví jako obsazené.

Na vaší infolinku jsem se za tu dobu dovolal asi 3x, na víc jsem neměl trpělivost. Pokaždé váš pracovník slíbil nápravu do druhého dne, že prý předá problém technikům a ti se druhý den ráno ozvou. Neozval se samozřejmě NIKDO. Všechny 3 čísla jsou na stejném SIP serveru, na všech je (a byl) nastaven NAT keep alive, všechna samozřejmě před "upgradem" fungovala bezchybně.

Jestli berete 3 čísla ze 3 jako "minimální problémy", tak jsem moc rád, že s vaší firmou nemám jiné obchodní vztahy!
myval
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 29. kvě 2013 21:35:52

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod Martin Kárný » čtv 30. kvě 2013 10:55:41

myval píše:Nedalo mi to a musel jsem se konečně zaregistrovat. Je pěkné, jak neustále opakujete, že potíže má minimum zákazníků. Mám v rodině celkem 3 telefonní čísla, všechny 3 mají problém od 1.4. a NIKDO ho neřeší.

Z prvního čísla se nemůžu dovolat na druhé číslo, telefon vyzvání, protistrana zvedne hovor, ale telefon je hluchý. Druhé číslo má občas obsazeno. Při volání na naše třetí číslo je ve většině případů obsazeno, i když nikdo samozřejmě netelefonuje. Stejné je to i při volání z mobilu, číslo se jeví jako obsazené.

Na vaší infolinku jsem se za tu dobu dovolal asi 3x, na víc jsem neměl trpělivost. Pokaždé váš pracovník slíbil nápravu do druhého dne, že prý předá problém technikům a ti se druhý den ráno ozvou. Neozval se samozřejmě NIKDO. Všechny 3 čísla jsou na stejném SIP serveru, na všech je (a byl) nastaven NAT keep alive, všechna samozřejmě před "upgradem" fungovala bezchybně.

Jestli berete 3 čísla ze 3 jako "minimální problémy", tak jsem moc rád, že s vaší firmou nemám jiné obchodní vztahy!

Dobrý den,

napište mi prosím všechna Vaše čísla, kde přetrvává problém a jeho popis u dané linky.
Martin Kárný
 

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod myval » pon 03. čer 2013 0:45:15

Dobrý večer,
až budu vědět kam mám čísla poslat, pošlu je. E-mail nikde uvedený nemáte a PM mi posílat nejdou.
Na pomoc@fayn.cz jsem už dříve několikrát psal a bez úspěchu...
myval
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 29. kvě 2013 21:35:52

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod Martin Kárný » pon 03. čer 2013 12:19:31

myval píše:Dobrý večer,
až budu vědět kam mám čísla poslat, pošlu je. E-mail nikde uvedený nemáte a PM mi posílat nejdou.
Na pomoc@fayn.cz jsem už dříve několikrát psal a bez úspěchu...


Napište mi čísla prosím sem.
Martin Kárný
 

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod Honza » stř 10. črc 2013 22:53:10

Dobrý den,

můžete mi prosím sdělit jakou funkci nepodporují starší telefony pro provoz na nové ústředně? V naší firmě máme cca 8x Cisco SPA941 (té doby byly dost drahé) navíc jsme s nimi maximálně spokojeni. Dnešní info od vašeho operátora bylo ať si koupím WELL za 850,- v akci šrotovné.

1) ten tel se dá koupil levněji v eshopech
2) nebudu měnit špičkové Cisco v původní pořizovací ceně 4000,- za levnou potvoru od Wellu (z nákupu levných věcí jsem už vyrostl)
3) administrace Cisco je kompletně nastavitelná, takže bych uvítal info k nastavení pro vaši novou ústřednu

Děkuji

S.
Honza
 

Re: Shrnutí potíží při přechodu na nový systém a stav řešení

Příspěvekod Martin Kárný » čtv 11. črc 2013 12:11:01

Honza píše:Dobrý den,

můžete mi prosím sdělit jakou funkci nepodporují starší telefony pro provoz na nové ústředně? V naší firmě máme cca 8x Cisco SPA941 (té doby byly dost drahé) navíc jsme s nimi maximálně spokojeni. Dnešní info od vašeho operátora bylo ať si koupím WELL za 850,- v akci šrotovné.

1) ten tel se dá koupil levněji v eshopech
2) nebudu měnit špičkové Cisco v původní pořizovací ceně 4000,- za levnou potvoru od Wellu (z nákupu levných věcí jsem už vyrostl)
3) administrace Cisco je kompletně nastavitelná, takže bych uvítal info k nastavení pro vaši novou ústřednu

Děkuji

S.

Dobrý den,

po přechodu na novou ústřednu jsme u těchto zařízení

WELL 8820IP
ZyXEL P-2302R
ZyXEL prestige 2000 series
ZyXEL P2002L
Zcomax NT-320
Interbell 30xc
PalmMicro PA168S

jsme zaznamenali jeden z těchto problémů:

rozpadáním hovoru po 33 vteřinách
při nevyzvednutí telefon stále vyzvání
v průběhu hovoru není slyšet hlas alespoň jedné strany
nefunkční příchozí hovory

Nicméně VoIP telefony CISCO patří opravdu mezi jedny z nejlepších na trhu a žádný problém jsme u nich neznamenali, čili není potřeba z Vaší strany je měnit.
Martin Kárný
 

Další

Zpět na Odstranění nefunkčnosti služby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron